Si Facebook plateste FB Ads

pablo

Dupa ce a shimbat algoritmul de afisare a stirilor din feed, a limitat reach-ul organic si a pus pe jar echipe intregi de social media management, aflam astazi ca si Facebook-ul insusi plateste… FB Ads.

Intr-o acceptiune ceva mai diferita si cu un pret mult mai piperat, Facebook ne arata astazi ca toti avem nevoie, din cand in cand, de servicii de publicitate. Indiferent de cat suntem de buni, de competenti sau de cunoscuti.

Un material aparut pe Wall Street Journal arata ca Facebook a semnat contracte consistente cu mai multe companii de media si celebritati, acestia din urma angajandu-se sa livreze mai multe sesiuni de live pe paginile detinute.
Aproape 140 de contracte au fost semnate intre entitati, valoarea lor insumand mai mult de 50 de milioane de dolari. Printre numele vehiculate: CNN, New York Times, Tastemade, Mashable, Gordon Ramsey, Kevin Hart.

pablo
Investitia (masiva) a Facebook vine ca o prima metoda de incurajare a continutul nativ si promovare a serviciului de live streaming, deja (atat de) popular. Zvonuri legate de aceasta miscare au aparut inca din luna martie, cand reprezentantii Facebook au anuntat ca vor incepe sa plateasca anumiti useri.
Se presupune ca urmatorul pas al gigantului media ar fi sa gaseasca o metoda de shared revenue, adica de a imparti cumva veniturile generate din reclame cu utilizatorii.
Valoare contractelor variaza de la caz la caz, unele depasind chiar si un milion de dolari. Cea mai mare suma merge catre BuzzFeed, care va castiga de pe urma Facebook peste 3 milioane de dolari, pentru video-urile live realizate intre martie 2016 si martie 2017. Pe lista urmeaza New York Times si CNN.
Strategia Facebook a fost de a atrage de partea sa pagini cu o anumita experienta in producerea de materiale video si cu continut relevant, pretabil.
Sumele au fost negociate in functie de popularitatea paginilor in cauza, abilitatea lor de a crea continut si numarul sesiunilor ce urmeaza sa fie facute.

Cresterea popularitatii serviciului de live video este un pariu personal al creatorului retelei, Mark Zuckerberg, care crede ca astfel va creste rata de folosire a canalului si timpul petrecut aici de catre utilizatori. Momentan, utilizatorii Facebook vizualizeaza zilnic 100 de milioane de ore de continut video.
Statisticile mai arata si ca in mai, 44% din paginile din top 500 Facebook au avut cel putin o sesiune live, comparativ cu procentul de 11%, inregistrat in ianuarie.

Cu alte cuvinte, Zuckerberg nu e chiar departe de a se convinge ca a avut dreptate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *