Plaje in Malta: Paradise Bay

Cand am venit prima data in Malta, eram in vacanta. Prima zi (ma rog, jumatate, cat mai ramasese), mi-am petrecut-o prin St Julien’s, ca sa ma acomodez cu locul.
Visam la a doua zi, cand urma sa ma duc la plaja. Dupa ceva stres si suparari, ideea unui sezlong pe o plaja, cu sunet de valuri pe fundal o carte in mana si un cocktail alaturi, parea fix ce trebuie.
Inca din prima seara am aflat ca in Malta sunt mai multe stanci decat plaje, asa ca am inceput sa caut pe harta turistica plajele cu nisip.
Ma trezesc de dimineata si, dupa un mic dejun glamouros (celebrul mic dejun englezesc, fasole, ochiuri si carnati), decid sa o iau din loc spre Paradise Bay, fiindca, nu-i asa?, Paradisul parea o idee buna la momentul respectiv.
Tot atunci am avut si prima experienta cu transportul in comun din Malta. Am stat atat de mult in statie, incat parea o vesnicie (pe atunci apreciam altfel timpul, e clar :))). M-am intrebat daca nu cumva stau in statia de autobuz gresita, daca nu cumva autobuzul a trecut pe langa mine si pur si simplu nu l-am vazut.
Ma rog, o ora de lamentari mai tarziu, a aparut si melcul mecanic, directia Cirkewwa. Am mers si am mers si am mers. Sa fi tot fost vreo 40 de minute. M-am panicat ca nu am coborat unde trebuie, etc. In autobuzul incet, aerul conditionat era singurul care merge la viteza maxima. Pe fundal de ventilator si clantanit de dinti, cu pinguinii sarind pe langa noi, am ajuns si la Paradise Bay.
Am coborat impreuna cu o alta gasca de turisti dezorientati si ne-am intrebat cu totii unde-i paradisul. Vedeam doar betoane si un deal. Am luat-o pe drum in sus, un kilometru, sa zicem. Printre altele, am trecut si pe langa cel mai dragut semn de circulatie din lume.

image18-576x1024

Peisajul incepea sa promita si, cum mergeam de un kilometru deja prin canicula, incepusem sa imi simt si mainile dupa inghetul din autobuz.
Intr-un final, ajung in cel mai inalt punct, o priveliste superba asupra Paradise Bay.

Ca sa va faceti o idee: in fundul unei rape pline de balarii (aici balariile sunt cactusii si ficusii) se vedea un peticel de plaja.
Am inceput sa cobor scarile de piatra inspre mare, pe langa culturile de ceapa si rosii, ale locuitorilor (inteleg ca erau si niste locuitori, pentru ca prin zona se vedea un soi de casa-baraca).

Cand ajungi pe platou, treci printr-un fel de terasa-restaurant cu scaune de plastic. In loc de mult-visatul cocktail, mi-am luat un frappe, care nu prea a fost frappe si care oricum mi-a fost servit intr-un pahar de plastic. Dar sa nu mai emitem pretentii.
Iau un sezlong cu o salteluta, pentru cateva ore. Costa 8 euro. Ma rog.
Imi clatesc privirea si ma uit spre mare. In larg, ancorate niste barcute. Frumos.

Pe plaja, feeling si vibe de 2 mai, in 1995. Adio, glamour.
M-am intors si anul asta la Paradise Bay. De data asta, Slava Cerului, cu masina. Am regasit acelasi peisaj si ceva mai putini oameni, fiindca era cam frigut si nu incepuse inca sezonul.
Ideea de baza din toate acestea fiind ca, daca planuiti o vacanta in Malta, nu va asteptati la Kudos Beach din Mamaia. Inarmati-va pentru un fel de Jupiter. Plajele de nisip sunt frumoase, destul de curate, iar apa e critalina, calma si putin adanca.
Insa nu va asteptati la muzica, cocktail-uri sau alt divertisment. Cel mult niste umbrele, niste sezlonguri si un bar sau un fast food.
Daca nu stiti ce plaja sa alegeti, exista un instrument foarte util, care va recomanda zilnic cea mai buna plaja. Alegerea se face pe baza unui algoritm, care ia in considerare directia vantului, temperatura si tote cele. In plus, aveti si alte detalii: unde este localizata pe harta si ce facilitati are. Puteti vedea toate detaliile aici.