Motive pentru care userii abandoneaza cosul de cumparaturi

abandonul cosului de cumparaturi

Un studiu facut de VWO arata care este cel mai des intalnit motiv pentru care clientii ajung sa abandoneze cosul de cumparaturi. Si nu, nu sunt remuscarile.
Cumva predictibil, majoritatea reanunta la comanda atunci cand in pretul total apar preturi nejustificate de transport, despre care clientul nu fusese informat in prealabil.

Mai precis, daca in momentul pasului final va aparea un extra cost de transport (sa zicem 15 lei in plus pentru ca sunt in afara ariei de acoperire), un sfert din clienti vor abandona comanda.

Alte lucruri care ii pot determina sa faca asta sunt:

  • necesitatea creerii unui cont (nimeni nu vrea sa stea sa completeze datele personale si sa verifice un cont cand era pe cale sa completeze datele cardului);
  • comanda era doar de “test” – consumatorul facea un fel de research pentru mai tarziu;
  • metodele de plata nu par sigure;
  • proces lung, complicat, neprietenos;
  • nu a gasit codul de reducere promis;
  • timpul lung de expediere al comenzii

Cu toate acestea, vestea buna este ca peste jumatate din respondenti spun ca s-ar intoarce sa cumpere produsul daca in perioada imediat urmatoare ar primi o oferta de reducere pe produsul respectiv (fie via mail sau ads).

Studiul a avut 1000 de respondenti, contactati in 2015, cu varste cuprinse intre 18 si 65 de ani, useri de mobil si desktop.

Studiul integral este prezentat aici.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *