Cum cream continut vizual pentru social media

Adobe Spark

Nici o postare fara o imagine. Studiile arata ca postarile din social media care au si o fotografie performeaza mai bine decat postarile care au doar text sau text + link.

Pentru ca nu tot timpul avem la indemana (sau in buget) serviciile unui designer/grafician, iata cateva tool-uri care ne pot ajuta sa ne construim singuri imaginile pe care urmeza sa le postam in social media.

Cea mai populara astfel de aplicatie este Canva, care a avut o evolutie spectaculoasa. Si-a imbunatatit in permanenta serviciile, iar acum este disponibila in mai multe limbi.

Exista insa si alte tool-uri care ii pot face concurenta serioasa.

Pablo by Buffer

Eu folosesc, de obicei, Pablo by Buffer. Mi se pare cel mai user-friendly din tot ce am incercat. Cel mai mult imi place ca nu esti conditionat de un cont. Poti intra pe Pablo de oriunde, de pe orice calculator si iti ia mai putin de un minut sa faci o imagine simpla.

Poti sa alegi o imagine din stock-ul lor, care este free si nu vine cu watermark sau iti poti incarca propria imagine.

Apoi, poti alege tipul de dimensiune. Sunt presetate dimensiunile pentru Facebook post, Twitter, Pinterest si Instagram.

Daca se intampla sa nu iti placa fotografia sau daca vrei sa ii dai o anumita stare, poti alege unul din filtrele pe care le pun la dispozitie.

Exista trei presetari pentru text: titlu, corp de titlu si linie de text simpla. Poti alege din mai multe tipuri de font, culori, insa ai doar trei dimensiuni pentru text.

Poti insera, desigur, un logo si ai o lista de citate prestabilite pe care le poti adauga pe imagine.

Bonus, in partea de sus ai si un set de template-uri presetate pentru partea de bannere, anunti, etc.

Screen Shot 2016-07-07 at 11.53.19 AM

Bannersnack

Bannersnack is for banner ads what Photoshop is for visual design

Ceva mai specializat este Bannersnack. Aici poti sa iti faci bannere pentru campanii si in formate precum GIF, SWF, MP4, HTML5 etc.

Eu am apreciat mai ales site-ul de prezentare, care are mult continut, bine segmentat.

Screen Shot 2016-07-07 at 12.16.14 PM

Ca sa faci un banner, trebuie sa alegi mai intai extensia (Flash sau HTML) si apoi formatul (Leaderboard, Wide Skyscraper, Facebook Ad etc). Daca template-ul o permite, formatul poate sa fie static sau animat.

Eu am ales un format de FB ad, care a venit cu cateva imagini presetate. Poti, desigur, sa urci propriile imagini.

Bannerele vin, de obicei, cu presetari la nivel de formatare text, pe care trebuie doar sa le inlocuiesti cu textul tau. Sau, poti folosi optiunile avansate de ajustare si formatare a imaginii, dimensiunii, textului.

Screen Shot 2016-07-07 at 12.14.15 PM

Adobe Spark

Am deschis pentru prima oara Adobe Spark astazi si a fost dragoste la primul click. Ca multe astfel de platforme, si Adobe Spark iti cere un cont ca sa il poti folosi. Insa partea buna este ca te poti conecta cu cel de Facebook si dureaza doar cateva secunde.

Insa, si daca ati petrece mai mult timp, va spun sincer ca merita. Adobe Spark e un fel de compilatie prietenoasa a suitei Adobe. Poti edita photo, video sau poti edita pagini de continut. Ai template-uri presetate pentru fiecare canal de social media.

Au chiar si template-uri pentru diverse pagini, pe care le poti folosi in prezentari. L-as folosi nu numai pentru imagini pentru postari in social media, ci si pentru campanii, prezentari, un CV online, orice.

Singurul neajuns ar fi faptul ca, cel putin daca folosesti varianta free, o sa ai in coltul din stanga jos un watermark cu #AdobeSpark.

Screen Shot 2016-07-07 at 2.28.22 PM

Tot astazi am aflat si de existenta Designfeed, care este inca in versiune de private beta si de Relay.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *