Cele 15 secunde de celebritate

continut 15 secunte

Cateva fenomene de pe piata, aparent fara nici o legatura intre ele:

  • titlurile bombastice: “Nu o sa iti vina sa crezi!”, “Vestea pe care o asteptau cu sufletul la gura toti romanii”, “Nimeni nu se astepta la asta”, “Cand a urcat pe scena toti credeau ca se va face de rusine. Ce a urmat mai apoi a fost incredibil”
  • expunere mare, interactivitate zero
  • importanta crescuta a continutului, aparitia departamentelor de specialitate
  • focus pe relevanta continutului
  • instrumente de analiza, de la Google Analytics, pana la The Net Promoter Score, Promoter.io, Survey Monkey si altele
  • milioane de statusuri updatate zilnic
  • noi retele de socializare aparute la fiecare cateva luni

Si o statistica interesanta, ba chiar suparatoare:

55% dintre cititori petrec maxim 15 secunde citind o postare pe un blog

De cealalta parte, oamenii din echipele de continut petrec ore bune cautand subiecte relevante, facand research, scriind, cautand variante cat mai bune de titlu.

Si multumirea vine uneori. Analiticele arata cifre multumitoare: multi unici, multe deschideri de pagina. Dar oare e suficient?

niste cifre

Sa presupunem ca avem un blog de companie, pentru un magazin online. Avem cateva postari bune, care au adunat multe cifre. Am avut poate si o colaborare cu un influencer, care ne-a adus si mai multe vizite. Suntem multumiti cu traficul nostru, cu traficul lui, cu multe vizite. Insa nu avem nici o conversie…

Pana la urma, niste cifre sunt doar niste cifre. Si, atat timp cat nu ne folosim propriul blog pentru a vinde spatiu publicitar, un trafic ridicat nu inseamna neaparat performanta.

Iata cateva lucruri care ne pot ajuta in procesul de analiza, daca scopul nostru este sa captam atentia si nu neaparat sa atingem anumite valori de trafic:

  • empiric, cel mai simplu: cat de “viral” a devenit articolul in sine? A fost preluat mai departe de alte publicatii, distribuit de influenceri sau de clienti? Exista mentiuni legate de acest articol pe retelele sociale?
  • interactivitatea: ce interactivitate a generat? Au fost multe comentarii, mentiuni, discutii pe marginea subiectului?
  • instrumentele de specialitate: Promotor.io, SurveyMonkey, Delighted, Qualaroo

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *