Cat de des postam pe Facebook?

pablo


Raspunsul meu, venit complet natural: de doua ori pe zi. Nici macar nu m-am gandit vreodata sa accept o alta posibilitate. Ramasesem cu asta inca de la inceput, de cand brand-urile aveau pagini de prieteni si nici macar nu aparuse optiunea de ads.
Intre timp, apare un mic cosmar pentru orice social media manager: scaderea reach-ului organic. Discret, discret, pana la 3%.
Tot natural m-am gandit ca a posta mai des ar fi solutia.
Ajung in Malta, in agentie. Printre primele mele task-uri: sa fac calendarele de social-media pentru clientii companii. Ce sa vezi? Situatia era diferita.
In functie de bugete, clientii primeau intre una si 12 postari pe luna. Soc.
Brief-ul pentru postari venea de la clienti. Soc (cel putin pentru mine).
Agentia primea buget de advertising de 100€ per post, pe langa fee-ul de management si procentul din media buying. Ce mai soc!

Bottom line, echipa de content scria textele de caption, dupa ideile venite de la client, creativii se ocupau de imaginea ce urma sa fie postata (uneori doar o cumparau de pe stock; buget separat, desigur). Echipa de media posta efectiv, dupa calendarul primit de la content si se ocupau de boosting.

pablo

Trecuse ceva timp de cand nu mai lucrasem in agentie si, atunci cand am facut-o, toata agentia avea atati angajati cat era toata echipa de continut aici. Deci exista posibilitatea ca eu sa nu fi fost la curent cu practicile din agentiile mari.

Apoi, eu personal, am lucrat mereu numai cu clienti care nu aveau. Nu aveau bugete, nu aveau idei, nu aveau initiativa.

Cumva am trait un soc. Mi-am zis clar ca oamenii astia efectiv isi jecmanesc clientii. Si ca normal ar fi sa depui maximul de efort pentru minimul de buget.

Incep (sau incerc) sa inteleg ca nu e asa.

In lumea asta sunt si clienti cu bani si viziune. Si agentii care fac doar ce li se cere. Si oameni care aleg calea mai simpla.

Si nu e nimic rau in asta.

Important e sa fie un echilibru.

Nici o data pe luna, nici de doua ori pe zi.

De suficiente ori incat sa ai ceva relevant de spus si un continut de calitate de expus. Cam de aici ar trebui sa plecam.

Daca suntem o publicatie de stiri, vom posta pe Facebook de mai multe ori. Fiindca avem ce, iar subiectul este relevant si de interes.

Daca suntem o fabrica care produce ciment, s-ar putea sa nu avem acelasi noroc, iar postarile noastre sa presupuna mai mult efort.

pablo

Cateva sfaturi care ar putea ajuta:

-tineti un calendar al evenimentelor; daca esti o librarie sau o editura, Ziua Copilului, de exemplu, poate duce la un post de succes; subiectul va fi trending pe retelele sociale si e o ocazie buna sa recomanzi cateva carti pentru copii;
-urmariti posturile care au avut succes in trecut; pot fi “reciclate” o data la cateva luni sau puteti urma aceeasi idee pentru un nou post;
-analizati bine publicul, folosindu-va de optiunea “Insights”; acolo gasiti suficiente date relevante incat sa construiti un profil al consumatorului si sa comunicati in functie de interesele si aspiratiile lui;
-din cand in cand, puteti incerca un “Boost post”; atunci cand aveti un anunt important sau cand vreti, pur si simplu, ca informatia sa ajunga la cat mai multi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *